A konfliktuskezelés szerepe a szervezetben
A konfliktusok életünk természetes velejárói és ez nemcsak a magánéletre igaz, hanem a szervezeti
működésre is. A szervezetek napi szinten vívják harcaikat a versenytársakkal, munkaerőhiánnyal,
kommunikációs problémákkal, árfolyamingadozással, a fejlődés nehézségeivel…
A konfliktusok nem mindig láthatóak, képesek alattomosan megbújni és észrevétlenül gyengítik a szerveztet.
Akár tudomást veszünk róla, akár nem, a konfliktusok hatással vannak a szervezet hatékonyságára, eredményességére. Jobban járunk tehát, ha foglalkozunk a témával, mert a kezeletlen konfliktusok a legrosszabbkor robbanhatnak és nagy károkat okozhatnak a szerveztben.
Ilyenkor
- romlik a hatékonyság, csökken a teljesítmény,
- a munkaerő fluktuálódik, nehéz megtartani a jól képzett munkaerőt,
- a túlterhelt kollégák többet hibáznak, nehéz időre teljesíteni a feladatokat,
- csökken a munkamorál, rossz döntések születhetnek,
- a munkavállalók motiválatlanná válnak,
- romlik a dolgozói elkötelezettség és loyalitás,
- a megnövekedett stressz szorongáshoz, kiégéshez vezethet.
A szervezeti konfliktusoknak sokféle oka lehet és ezek jellemzően komplex, több tényezőből álló problémahalmazt generálnak.
Szerepet játszanak ebben a
- kommunikációs problémák,
- személyiségbeli különbségek,
- szerep- és csoportkonfliktusok,
- strukturális problémák,
- vállalati értékek hiánya,
- erőforrások elosztása,
- kulturális és generációs különbségek,
- diverzitás,
- rosszul kialakított működési rendszer,
- gyenge stratégia negatív eredménye.
Azok a vezetők, akik felismerték, hogy érdemes proaktívan foglalkozni a szervezeti konfliktuskezeléssel, sokkal
- reziliensebbek, rugalmasabbak a változásokkal szemben,
- könnyebben kezelik a nehéz helyzeteket és
- a szervezet sokkal gyorsabban, kiegyensúlyozottabban tud fejlődni.
Mindeközben javul a kommunikáció,
- hatékonyabb a csapatmunka,
- jobb az együttműködés,
- könnyebben szárnyal a kreativitás,
- növekszik a munkahelyi elégedettség és
- pozitív irányba fejlődik a szervezeti kultúra.
Azok a vezetők, akik felismerték, hogy érdemes proaktívan foglalkozni a szervezeti konfliktuskezeléssel, sokkal
- reziliensebbek, rugalmasabbak a változásokkal szemben,
- könnyebben kezelik a nehéz helyzeteket és
- a szervezet sokkal gyorsabban, kiegyensúlyozottabban tud fejlődni.
Ehhez azonban fel kell tárni a problémák gyökerét.
A jó vezető nem elkerülni szeretné a konfliktusokat, hanem megtanulja azokat kezelni.
Ön hogy áll ezzel?
Szeretne profi konfliktuskezelő lenni?
Jelentkezzen képzésünkre!