A konfliktuskezelés szerepe a szervezetben

A konfliktusok életünk természetes velejárói és ez nemcsak a magánéletre igaz, hanem a szervezeti
működésre is. A szervezetek napi szinten vívják harcaikat a versenytársakkal, munkaerőhiánnyal,
kommunikációs problémákkal, árfolyamingadozással, a fejlődés nehézségeivel…

A konfliktusok nem mindig láthatóak, képesek alattomosan megbújni és észrevétlenül gyengítik a szerveztet.

    Akár tudomást veszünk róla, akár nem, a konfliktusok hatással vannak a szervezet hatékonyságára, eredményességére. Jobban járunk tehát, ha foglalkozunk a témával, mert a kezeletlen konfliktusok a legrosszabbkor robbanhatnak és nagy károkat okozhatnak a szerveztben.

    Ilyenkor

    • romlik a hatékonyság, csökken a teljesítmény,
    • a munkaerő fluktuálódik, nehéz megtartani a jól képzett munkaerőt,
    • a túlterhelt kollégák többet hibáznak, nehéz időre teljesíteni a feladatokat,
    • csökken a munkamorál, rossz döntések születhetnek,
    • a munkavállalók motiválatlanná válnak,
    • romlik a dolgozói elkötelezettség és loyalitás,
    • a megnövekedett stressz szorongáshoz, kiégéshez vezethet.

    A szervezeti konfliktusoknak sokféle oka lehet és ezek jellemzően komplex, több tényezőből álló problémahalmazt generálnak.

    Szerepet játszanak ebben a

    • kommunikációs problémák,
    • személyiségbeli különbségek,
    • szerep- és csoportkonfliktusok,
    • strukturális problémák,
    • vállalati értékek hiánya,
    • erőforrások elosztása,
    • kulturális és generációs különbségek,
    • diverzitás,
    • rosszul kialakított működési rendszer,
    • gyenge stratégia negatív eredménye.
    Azok a vezetők, akik felismerték, hogy érdemes proaktívan foglalkozni a szervezeti konfliktuskezeléssel, sokkal

    • reziliensebbek, rugalmasabbak a változásokkal szemben,
    • könnyebben kezelik a nehéz helyzeteket és
    • a szervezet sokkal gyorsabban, kiegyensúlyozottabban tud fejlődni.
    Mindeközben javul a kommunikáció,

    • hatékonyabb a csapatmunka,
    • jobb az együttműködés,
    • könnyebben szárnyal a kreativitás,
    • növekszik a munkahelyi elégedettség és
    • pozitív irányba fejlődik a szervezeti kultúra.
    Azok a vezetők, akik felismerték, hogy érdemes proaktívan foglalkozni a szervezeti konfliktuskezeléssel, sokkal

    • reziliensebbek, rugalmasabbak a változásokkal szemben,
    • könnyebben kezelik a nehéz helyzeteket és
    • a szervezet sokkal gyorsabban, kiegyensúlyozottabban tud fejlődni.

    Ehhez azonban fel kell tárni a problémák gyökerét.
    A jó vezető nem elkerülni szeretné a konfliktusokat, hanem megtanulja azokat kezelni.

    Ön hogy áll ezzel?
    Szeretne profi konfliktuskezelő lenni?
    Jelentkezzen képzésünkre!